Optimering af bevægelser og smertelindring

Byens fysio-punkt  henvender sig til personer, der har brug for en kvalificeret fysioterapeutisk undersøgelse og behandling...

eller bare skal forkæle sig selv med en god  massage..

Fysioterapi

Vedligeholdelse eller genoprettelse af maksimal bevægelse og funktionsevne,  er en afgørende dimension af sundhed og velbefindende.

For at opnå dette, benytter jeg mig af forskellige teknikker.

Bevægelse afhænger af kroppens koordinerede funktionsevne på mange forskellige niveauer.

Massage

Med regelmæssig massage, hvor der bliver løsnet op for ømme og stive muskler, bliver blodcirkulationen stimuleret. Det kan lette smerter og videre reducere forbruget af smertestillende medicin.

Massage kan også have en positiv effekt på blodtrykket.

Studier viser, at ti min­utters massage tre gange om ugen i tre uger kan sænke blodtrykket hos patienter med forhøjet blodtryk.

Når det kommer til at bekæmpe stress, angst og depression kan jævnlig massage afhjælpe.

Stresshormoner har en negativ indflydelse på immunforsvaret, her kan massage stimulere immunsystemet positivt.

Akupunktur

Akupunktur er en af menneskenes ældste terapiformer, som stammer fra den traditionelle kinesiske medicin ( TCM ) og har udviklet sig igennem 3000 år ud af erfaringer og observationer af kinesiske læger.

Og især siden 1970'erne er akupunktur blevet brugt i hele verden.

Ved en akupunkturbehandling stikkes tynde sterile engangsnåle i udvalgte akupunkturpunkter på kroppen. Punkterne har via energibanerne ( meridianbaner ) forbindelse til hele kroppen og dens funktioner.

Herigennem stimuleres kroppens egen evne til at genoprette balancen til at fungere bedre.

Jeg bruger mest akupunkturen i kombination sammen med fysioterapi, da jeg har erfaret/oplevet at det giver en rigtig god effekt.

Laser terapi

Er din skade akut eller kronisk, dyb eller overfladisk , så kan Laserterapi hjælpe dig.

Laserlys er af elektrisk og magnetisk karakter, den kan ændre den kemiske struktur i celler og væv.

En laserbehandling består af koncentreret energi, som trænger 3-4 cm ned i vævet og booster kroppens naturlige reparationsmekanismer på cellulær niveau.

1:Anti-inflamatorisk

Laserlys stimulerer cellerne, som kontrolerer den inflamatoriske proces.

Effekten er nedsat hævelse, rødme og ømhed.

2: Smertehæmmende.

Endorfiner frigives ved stimulering af nervecellerne ->nedsætter smerte-sansningen ved at dæmpe sensibiliteten i nervesystemet.

3: Hurtigere helingsproces.

Laserbehandling øger cellernes stofskifte og dermed helingsprocesen,

Laser er effektiv til behandlingsportsskader, ledskader, arvæv, sårbehandling og smerter